I Pla d’Igualtat 2022-2025
Culturama signa el seu I Pla d’Igualtat reforçant la transparència empresarial.
El Pla d’Igualtat ha entrat en vigor l’any 2022 i tindrà una vigència de tres anys, fins a 2025.
La Comissió d’Igualtat ha signat les línies estratègiques que s’han marcat dins del Pla d’Igualtat i que s’implementaran durant el període acordat.
En Culturama desenvolupem la nostra labor professional en el sector de l’oci educatiu i de l’animació sociocultural. És per aquest motiu que considerem necessari definir què entenem sobre aquest àmbit i per què és important integrar i transversalitzar la perspectiva de gènere a través de la materialització d’aquest I Pla d’Igualtat d’oportunitats entre dones i homes.
Al llarg de la trajectòria de la nostra empresa hem tractat d’impulsar els valors d’aquest principi, i per això pensem que és necessari estandarditzar els mecanismes que permeten el seu compliment en tots els àmbits en els quals es desenvolupa l’activitat de la nostra empresa, des del procés de selecció i contractació, classificació professional, formació, promoció professional, condicions de treball, inclosa l’auditoria salarial entre dones i homes, la conciliació i corresponsabilitat, la infrarepresentació femenina, retribucions, prevenció de l’assetjament sexual i per raó de gènere, l’ús no discriminatori del llenguatge, la comunicació i publicitat. Assumim el principi d’igualtat de tracte i oportunitats entre dones i homes, atenent de manera especial a la discriminació indirecta, entenent aquesta com una disposició, criteri o pràctica aparentment neutres, que posa a una persona d’un gènere en desavantatge particular respecte de persones de l’altre gènere.
Davant aquesta realitat, declarem el nostre compromís en el fiançament i desenvolupament de les polítiques que integren la igualtat de tracte i d’oportunitats entre dones i homes en l’àmbit laboral, sense discriminar directament o indirectament per raó de gènere, així com en l’impuls i foment de mesures per a aconseguir la igualtat real en la nostra organització, establint la igualtat entre dones i homes com un principi estratègic de la nostra Política Corporativa i de Recursos Humans, d’acord amb la definició d’aquest principi que estableix la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes.
Durant aquest període s’aniran implementant les accions indicades dins del Pla que emmarquen dins de les següents àrees d’actuació:
Promoció professional
Formació
Exercici corresponsable dels drets de conciliació
Condicions de treball i retribució
Prevenció d’assetjament sexual i per raó de sexe
Procés de selecció i contractació. Classificació professional
Infrarepresentació femenina
Violència de gènere
Perspectiva de gènere
Diversitat i inclusió
Comunicació i llenguatge inclusiu
Tags: Igualtat pla d'igualtat