Dinamitzem la senyalística inclusiva de la UMH
Coneix la senyalística inclusiva a través de 9 històries de la Comunitat UMH. Desenvolupem un recurs d’activació cultural per a la Universitat Miguel Hernández.
Tenim el plaer de compartir el recurs que hem desenvolupat dins del projecte d’implementació de senyalística inclusiva que ha sigut impulsat pel Vicerectorat d’Inclusió, Sostenibilitat i Esports de la UMH, en col·laboració amb el Vicerectorat de Cultura.
El projecte de senyalística inclusiva es va iniciar al febrer de 2020 i s’ha desenvolupat en diferents fases. En una primera fase es va dur a terme un cens de la senyalística actual, posteriorment, es van avaluar les característiques que defineixen un bon sistema de pictogrames que són la universalitat dels seus enunciats, la síntesi dels referents triats i la coherència formal del conjunt. La idea va consistir a dissenyar un grup de signes que posseïra aquestes qualitats i traslladara les polítiques inclusives de la Universitat d’una forma estrictament visual.
Tots els pictogrames s’han concebut amb un aspecte universal, amb la intenció que siguen perdurables en el temps i adaptables a qualsevol context. El conjunt final de 101 pictogrames es va aprovar a l’abril de 2021, ha sigut afegit al manual de comunicació corporativa de la Universitat i ha sigut presentat a principis de desembre de 2021.
El procés d’implantació d’aquesta senyalística inclusiva ve acompanyat per l’activació cultural que hem desenvolupat per a convidar a la reflexió sobre la identitat individual i col·lectiva. L’activació mostra les històries de vida de nou persones de la UMH implicades de diversa manera amb la diversitat. Després d’un treball de mediació amb aquestes persones, es mostren anècdotes i reflexions significatives en relació al binomi diversitat i universitat. Gràcies al caràcter interactiu del recurs es combina de manera dinàmica el format vídeo amb els plans de la universitat i la nova senyalística.