Escola d’Arts Plàstiques
La nostra proposta d’Escola d’Arts Plàstiques estableix un canal més accessible i un complement en l’educació, tant del xiquet com de l’adult. Suposa una ajuda en el coneixement de la realitat, en el desenvolupament de la nostra percepció visual, afavoreix la creació d’hàbits i destreses manuals, i enriqueix les nostres relacions socials. Els objectius de cadascuna de les matèries estan encaminats a una clara potenciació del desenvolupament de la imaginació, l’anàlisi espacial i la capacitat constructiva i intel·lectual, de manera que l’alumnat potencie els seus criteris d’interpretació de la realitat. El nostre desig primordial fa referència a la necessitat d’educar la percepció de l’alumnat (ensenyar-li a mirar), ja que sense aqueixa educació es limita a acollir la informació visual exterior de manera irreflexiva, sense exercir la seua capacitat crítica. Per la qual cosa és necessària la superació de prejudicis i inhibicions i rebutjar discriminacions degudes a característiques personals i socials. A més d’afavorir el desenvolupament de la seua pròpia sensibilitat estètica, de la capacitat del gaudi visual, despertant, en fi, una inquietud imprescindible per a gaudir dels esdeveniments plàstics que li ofereix la nostra cultura (exposicions, museus i espectacles….).
Objectius generals – Potenciar l’actitud creativa i ensenyar les diverses tècniques; utilitzant els codis, terminologies i procediments propis de les matèries. – Establir un nou element de cohesió social entre la ciutadania. -Afavorir la relació amb altres persones i la participació en activitats de grup, adoptant actituds de flexibilitat, solidaritat i tolerància. – Apreciar el fet artístic com parteix integrant d’un patrimoni cultural, contribuint activament al seu respecte, conservació i millora, amb especial incidència en les obres artístiques de la comunitat valenciana. – Completar i promocionar el Programa Cultural del municipi, a més de la dinàmica pròpia del taller (xarrades, classes teòriques, visites…), amb la realització d’una exposició al final de curs, a manera de presentació de treballs i assoliments adquirits. – Comprendre l’entorn físic-social-cultural més quotidià; patrimoni cultural i paisatge urbà municipal. – Respectar i apreciar altres maneres d’expressió visual i plàstica diferents del propi, i dels models dominants en l’entorn. Formar críticament a l’alumnat. – Afrontar amb seguretat noves situacions derivades del procés d’aprenentatge. – Potenciar la capacitat d’anàlisi i de síntesi amb la intenció d’aproximar a l’alumnat a la comprensió del fenomen artístic. – Valorar i potenciar actituds comunicatives, obertes i actives en el procés d’aprenentatge.