Un lloc per a pensar al voltant de la memòria
Durant la present setmana, coincidint amb la recta final de l’exposició Premis adquisició. Compromís social en les arts visuals, l’equip de dinamització de Culturama ha realitzat una sèrie de visites taller dirigides tant per a públic escolar com per a adults.
Per quart any consecutiu, Culturama es fa càrrec del comissariat de la convocatòria exposició, desenvolupant una sèrie de tasques i competències que formen part dels serveis que oferim. Els Premis d’adquisició Mislata 2019. Compromís social en les arts visuals, són una iniciativa de la Biennal de Mislata Miquel Navarro, convocada per la Regidoria de Cultura de l’Ajuntament de Mislata que ofereixen suport a l’art actual exposant i adquirint obres que reflexionen entorn de la memòria.
Les i els artistes que formen part de l’exposició, Irene Grau, O.R.G.I.A, Miquel García Membrado, Josep Tornero, Art al Quadrat, Vall Galera, Davinia V. Reina, Rafael Tormo i Cuenca, María José Ribas Bermúdez, Ana Císcar, han sigut seleccionats mitjançant convocatòria. Així, el jurat, format per Isabel Tejeda, Ester Alba i Alba Braza, les va seleccionar entre les tres-centes huit obres rebudes i va assenyalar quatre d’elles convocant una Delegació ciutadana per al seu estudi i selecció.
Durant les visites comentades, l’equip de dinamització ha fet arribar als grups com l’exposició aporta una mirada inclusiva i provocadora que recorda la importància d’abordar la memòria siga de manera individual com a col·lectiva, la memòria històrica i la necessitat d’incloure altres històries marginals de l’hegemònic que completen relats certament inacabats.
De la mateixa manera, ha prestat especial atenció a les dues obres premiades, que passen a formar part del patrimoni públic de Mislata: List of burned Books in Germany in 1933, de Miquel García Membrado i Sobre el que resta d’Irene Grau, comptant com en la primera es revelen a colp de bufador els títols de llibres i autors prohibits pel règim nazi a Alemanya que van ser cremats a Berlín la nit del 10 de maig de 1933. Mentre que en la segona, han explicat com l’obra havia sigut realitzada únicament amb les cendres dels arbres víctimes dels devastadors incendis que van tindre lloc en els boscos de Galícia i Portugal a l’octubre de 2017.
L’exposició romandrà oberta fins al pròxim 31 de gener.
Per a més informació, descarregar fullet ací.