Presentació del llibre 6 Premi Culturama
Divendres 17 de setembre va tindre lloc l’acte de presentació del llibre 6é Premi Culturama Innovació Social en Joventut a la Sala d’actes del Centre Cultural La Beneficència.
Alberto Soler, coordinador dels Premis Mandarache Hache de l’Ajuntament de Cartagena, va ser l’encarregat d’obrir-lo amb una conferència en la qual va posar en valor la necessitat de projectes basats en la presa de decisions per part de la joventut.
Després del debat generat en el torn de paraula del públic, Luis Noguerol, administrador de l’empresa que promou el premi, Culturama, va presentar els continguts d’aquesta publicació que sent editada per la Diputació de València, recull les set iniciatives premiades al costat de les finalistes, un text a càrrec de María Teresa Pérez, directora general de l’INJUVE i un altre del mateix Noguerol. El llibre ha sigut editat en paper i es pot consultar la seua versió en línia a través de la web de Culturama juntament amb les cinc edicions passades.
El Premi Culturama Innovació Social en Joventut és una iniciativa de Culturama que compta amb la col·laboració de la Direcció General de l’IVAJ, de l’Àrea de Joventut i Esports de la Diputació de València, de la Regidoria de Joventut de l’Ajuntament de València, del VACTS Vicerrectorado de Arte, Ciencia, Tecnología y Sociedad, el Consorci Xarxa Joves.net, del Consell Valencià de la Joventut i de l’Associació de Professionals de Joventut de la Comunitat Valenciana; ha sigut una vegada més una oportunitat de crear xarxes de col·laboració entre les entitats que configuren el sector de joventut i de posar en valor els projectes més rellevants del panorama actual.
Aquest llibre forma part del reconeixement que vol atorgar aquest guardó a projectes sense ànim de lucre amb caràcter innovador en l’àmbit juvenil que basen el seu desenvolupament en la cultura i l’art contemporani per a provocar canvis en la realitat social. Se suma a l’import econòmic que rep l’entitat guanyadora (de mil euros) i al treball de difusió de les iniciatives que es realitzen en cada edició.
L’acte va comptar amb la intervenció de Jesús Martí, Director General de l’IVAJ; Mª Teresa Ibáñez, Regidora Delegada de Joventut de l’Ajuntament de València; Maria Jose Martinez de Pison Ramón, Directora Àrea d’Acció Cultural UPV; Sergio Gómez, President del Consorci Xarxa Joves.net; Irene Peris López, vicepresidenta del Consell Valencià de la Joventut; Ximo Cadis, President de l’Associació de Professionals de Joventut de la Comunitat Valenciana. A més, va comptar amb el suport d’un grup d’estudiants de TASOC de l’IES Jordi de Sant Jordi encarregat de dinamitzar l’acte en xarxes socials mitjançant l’etiqueta #premiculturama.
Alberto Soler Soto (Cartagena, Espanya, 1980). Llicenciat en Filologia Hispànica per la Universitat de Múrcia i Màster en Joventut i Societat per la Fundació UNED. És tècnic de Joventut i la seua labor es desembolica sobretot en el binomi cultura i joves. Coordina des de 2004 els Premis Mandarache Hache a l’Ajuntament de Cartagena, projecte que va rebre en 2014 el Premi Nacional al Foment de la Lectura; i en 2017 el Premi Els Millors, atorgat pel periòdic La Veritat. En 2014 va ser convidat pel Departament d’Estat dels Estats Units al programa International Visitors Leadership Program, enfocat en el camp de la participació juvenil i el lideratge. En 2017 el diari L’Opinió el va reconéixer amb el premi Els Importants, al costat d’altres personalitats destacades de la Regió de Múrcia. Ha publicat el poemari Els tigres devoren poetes per amor (Balduque, 2014) i és creador en Twitter del bot dadaista @todoesbienBot.
Tags: 6 Premi