Adaptar l’educació social a la nova realitat
Com cada 2 d’octubre, ens sumem a la celebració del Dia Internacional de l’Educació Social destacant el treball del nostre equip de professionals del Programa Municipal d’Integració Educativa de l’Ajuntament de Mislata.
Ara, més que mai, resulta necessari treballar en una dinamització i inclusió socioeducativa pensada des de, i per al context, en el qual es duu a terme. Si bé ja era important conéixer i comprendre les necessitats que es viuen en els centres educatius, la crisi sanitària provocada per la Covid-19 ha generat noves manques específiques que requereixen implicació i capacitat d’adaptació específiques en aquesta mena de serveis
Per això el nostre equip segueix en constant formació, actualitzant metodologies de treball davant possibles escenaris que puguen plantejar-se, donant resposta a l’alumnat i dotant-li d’eines per a gestionar tan bé com siga possible aquesta situació.
Durant els passats mesos, viscuts des del confinament, va ser necessària una ràpida adaptació en el treball quotidià per a no deixar de respondre a les necessitats, noves i habituals, del servei que gestionem. Per a això es va continuar treballant de manera telemàtica, en contacte freqüent amb l’alumnat i amb les famílies, i es va continuar oferint recursos davant les diverses necessitats que ja existien i que es van veure agreujades per la crisi sanitària. Al costat de la comunicació virtual es va oferir una línia d’atenció telefònica directa i es van prioritzar aquells casos en situació de major vulnerabilitat.
La labor de l’educador/a social és necessària per a abordar les conseqüències i danys col·laterals generats. Donades les situacions complexes que es venien donant, i amb les quals ja s’estava intervenint, resulta fonamental, continuar treballant amb elles per a oferir el suport i eines de gestió tan necessàries en una situació abans mai vista ni viscuda.
De la mateixa manera, es va establir entre les prioritats de l’equip, treballar en la comunicació i coordinació amb els diferents serveis municipals de Mislata que durant el curs escolar col·laboren i treballen en xarxa amb l’equip del PMIE (UPCCA-Unitat de Prevenció Comunitària de Conductes Addictives-, Serveis Socials, Mesures Judicials, EEIIA- Equip Específic d’Intervenció amb Infància i Adolescència-…), així com amb els propis instituts de referència de Mislata que conformen el nostre servei.
Durant aquest nou curs escolar, l’equip ha représ el seu treball de manera presencial tenint en compte els plans de contingència que cada institut ha elaborat adequant-se a les mesures de salut pública oportunes.
Gràcies a l’elaboració de noves les propostes, es continua treballant en una millora contínua de la qualitat de les intervencions realitzades.